Sunday, March 4, 2018

အဂၤ၀ိဇၹာပညာခန္း

ၿမန္မာ့ရိုးရာ အဂၤ၀ိဇၨာေဗဒင္ပညာ

သႀကၤန္ၿပီးတာနဲ႔ေနကခ်စ္ခ်စ္ေတာက္ပူေတာ့သည္၊ ေနကတအားပူေန၍ကြ်ႏု္ပ္၏ေဗဒင္သင္တန္း ခန္းမအတြင္း ပန္ကာမ်ားဖြင့္ကာ သဘာ၀၏ေဘးဒဏ္ကို လူသားမ်ားျဖစ္ေသာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ဥာဏ္ႏွင့္ ကာကြယ္ေနၾကရသည္။
သင္တန္းခန္းမတြင္း လူစံုၿပီမို႔ ကြ်ႏ္ုပ္ကပင္ စတင္၍ ``ကဲ ဒီေန႔သင္မယ့္ သင္ခန္းစာက န၀င္းနဲ႔ ခုိက္ ဆန္႔က်င္တဲ့ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္၊ တပည့္တို႔အေနနဲ႔ မရွင္းတာရွိရင္ ခုထဲကႀကိဳတင္ေမးၾကပါ၊ ပထမဦးဆံုးေန႔ျဖစ္တဲ့အတြက္ တနဂၤေႏြတိုင္ပညာခန္း၊ ဒါမွမဟုတ္ တရားအမႈတိုင္ကို အကရင္ဆံုး စသင္လုိက္ၾကရေအာင္´´
ထိုအခါ (၂၀၀၃)ခုႏွစ္ ဆရာျဖစ္သင္တန္းတြင္ ထူးခြ်န္စြာေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ ကြ်ႏု္ပ္၏ တပည့္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဆရာေအာင္ျမတ္စိုးမွ
``ဆရာ ကြ်န္ေတာ္ တစ္ခုေမးပါရေစ´´
``ေမးပါ ကိုေအာင္ျမတ္စိုး ေမးပါ´´
`` န၀င္းခ်ိန္မွာ လာတဲ့သူကို (န၀င္း)သမားလို႔ ပံုေသမွတ္ထားရမွာလားလို႔ပါ´´
``အၾကမ္းအားျဖင့္ (န၀င္း) ခ်ိန္မွာလာတဲ့သူ ကို (န၀င္း)သမားလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္´´ ဒါေပမဲ့--
န၀င္းသမားစစ္မစစ္ကိေတာ့ လာတဲ့သူရဲ႕ ဟိတ္လကၡာကို ျပန္စစ္ေဆးရဦးမယ္။
ဥပမာဗ်ာ ခင္ဗ်ားက ၾကာသပေတးသား တနဂၤေႏြခ်ိန္မွာ န၀င္းေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ခုိက္လကၡာျဖစ္တဲ့ ေလာဘေတြ၊ မာန္မာနေတြ ထင္ေပၚမႈေတြ တအား မက္ေမာေနရင္ န၀င္းသမားအစစ္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါ အေယာင္ေဆာင္န၀င္းပဲ။
(ၾကာသပေတး)န၀င္း
သူရဇၨတိုင္
`
(ေလာဘ၊ မာန္မာန၊ ထင္ေပၚမႈ)
``ကဲ--- ကဲ အားလံုးနားေထာင္ၾကပါ။ ဒီေန႔ သင္ခန္းစာမွာ တနဂၤေႏြတိုင္းရဲ႕ န၀င္းလကၡဏာရွိသူ တစ္ေယာက္အေၾကာင္းးကို ေျပာျပၿပီးမွ ဒီတိုင္ရဲ႕အေၾကာင္းကို ဆက္သင္လိုက္ရေအာင္---
သူ႕နာမည္က ဦးျမင့္စိုးတဲ့ သူ႔ကိုဇာတာစစ္ေဆးတဲ့အခ်ိန္က (၄-၁-၀-၂)ရက္ေန႔၊ ေသာၾကာေန႔၊ ေနလယ္ (၃း၀၀)အခ်ိန္၊
အဲဒီေန႔က ဇာတာလာစစ္တာ သူကိုယ္တိုင္မဟုတ္ဘူး၊ သူ႔အမ်ိဳးသမီးက ကြ်န္ေတာ့္တပည့္ တစ္ဦးနဲ႕အေဖာ္လိုက္လာရင္း ေဗဒင္၀င္ေမးတာ၊ သူ႔အမ်ိဳသမီးေန႔နံက ၾကာသပေတး၊ သူ႔ပံုသဏၭာန္က ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပညာအေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈအျပည့္ရွိတဲ့ပံုစံပဲ၊ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ဘုရားဦးခ်တယ္၊ ၿပီးေတာ့မွ ကြ်န္ေတာ္ဘက္လွည့္ၿပီး ကြ်န္မအမ်ိဳးသားအတြက္ ေဗဒင္ေမးခ်င္လို႔ပါ ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခကို လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ရိုရိုေသေသ စားပြဲေပၚတင္လိုက္တယ္။
ေဗဒင္မေဟာေသးေပမယ့္ သူ႕ရဲ႕ဟန္ပန္အမူအရာက န၀င္းလကၡဏာျပေနတယ္။ န၀င္းမွာရွိတဲ့ ၾကာသပေတးၿဂိဳလ္ရဲ႕လကၡဏာပဲ၊ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕မႈ၊ ဆရာသမားကို ဆရာမွန္းသိတယ္ဗ်၊ ဘာသာ ေရးကိုင္း႐ိႈင္းမႈတို႔ဟာ (ခုိက္) ကို အလိုလိုပယ္သတ္ၿပီးသားျဖစ္ေနတယ္။
ကိုျမင့္စုိးေရာက္လာတဲ့ေန႔၊ အခ်ိန္၊ အ႒လဂ္ ဇာတာခြင္ကို ၾကည့္လိုက္ရေအာင္
 ေန႔အ႒လဂ္ကိုၾကည့္ရင္ တနဂၤေႏြၿဂိဳလ္ဟာ (အလေဘာ) ၾကာသပေတးနယ္ေျမမွာ ရပ္တည္ေနတယ္၊ အဲဒါကို အရင္ေလ့လာရေအာင္ (အလေဘာ) ၾကာသပေတးနယ္ေျမမွာ တနဂၤေႏြတိုင္ရပ္တည္ေနရင္ အမႈအခင္း(သို႔) အိမ္ေထာင္ေရးတစ္ခုခုနဲ႔ ျပႆနာ ႀကံဳေတြ႕ႏိုင္တယ္။
ဒုတိယေလ့လာရမွာက ေန႔တိုင္းဘဲ ေန႔တုိင္က ေသာၾကာတိုင္ ဒါမွမဟုတ္ အ႐ူးေပ်ာ္တိုင္ လာေမးတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ကိုျမင့္စိုး အမ်ိဳးသမီး ေမြးနံက ၾကာသပေတး၊ ေသာၾကာတိုင္ရဲ႕ခုိက္မွာ ရပ္တည္ေနတယ္၊ ကာယကံရွင္ ကိုျမင့္စိုး ေမြးနံက (ဆပြတ္) ေနရာမွာရွိတယ္၊ ယာယီတိုင္ရဲ႕ သေဘာကို ျပန္ေလ့လာရင္ ေရႊ႕လ်ားမႈသေဘာပဲ၊ အဲဒီေတာ့ အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ အျပင္မွာ အလုပ္ထဲမွာ အမႈအခင္း သေဘာမ်ိဳးၾကံဳေတြ႕ေနလိမ့္မယ္။
၅(ကိုယ္စားလွယ္ေမြးနံ)
၄(ကိုျမင့္စိုး)
၁(နဂိုတိုင္)
(ေန႔တိုင္တြင္ရပ္တည္မႈမ်ား) (အခါတုိင္ရပ္တည္မႈ)
တတိယအေနနဲကေတာ့ အခါတုိင္ကို သံုးသပ္ျခင္းပဲ၊ အခါတုိင္က တနဂၤေႏြတိုင္ ဒါမွမဟုတ္ (တရားအမႈ)တိုင္၊ လာေမးတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ေမြးနံက (န၀င္း)မွာ၊ ကာယကံရွင္ကိုျမင့္စိုး ေမြးနံဗုဒၶဟူးက (စတုရန္းဌာန) `နာ´ ေနရာမွာ၊ အတိတ္တိုင္းမွာ အဂၤါ (စိတ္) န၀င္းေရာက္ေနမႈနဲ႔ အခါတိုင္းမွာ အေတြးအေခၚ (န၀င္း) ေရာက္ေနမႈႏွစ္ခုကို ဆက္စပ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အေတြးအေခၚမွန္တယ္၊ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္မွန္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ျပႆနာကိုေတာ့ ၾကံဳေတြ႕ရမယ္။
ေန႔တိုင္းမွာ တနလၤာနံ (ေငြ) က စတုရန္းမွာ ေရာက္ေနတယ္၊ ကိုျမင့္စိုးရဲ႕ ေမြးနံကလည္း အခါတိုင္းမွာ (နာ)ေနရာ၊ စတုရန္းပဲ၊ အဲဒီေတာ့ အေၾကာင္းတရားကေငြ(နာ)ေၾကာင့္ အက်ိဳးတရား(လူ) နာျဖစ္ရတာပဲ၊ ေငြ(နာ)သေဘာက ေငြသံုးစြဲမႈ မမွန္ကန္ျခင္း(ဒါမွမဟုတ္)လာဘ္စားျခင္း ျဖစ္တယ္။
ကိုျမင့္စိုးဟာ သူ႔လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြရဲ႕ လာဘ္စားမႈတစ္ခုေၾကာင့္ ဒီအမႈကို ရင္ဆိုင္ရမယ္၊ ေန႔တိုင္မွာ (စိတ္) န၀င္းေရာက္ၿပီး၊ အခါတိုင္မွာ (ပညာ)န၀င္းေရာက္ရင္၊ ဒီကိစၥမွာ ကိုျမင့္စိုးဟာ အဲဒီအဖြဲ႕ရဲ႕ အႀကီးအကဲတစ္ဦးျဖစ္လိမ့္မယ္။
ကဲ ---- အားလံုးပဲ၊ အဲဒီတုန္းက ေဗဒင္လာၾကည္တဲ့ ကိုျမင့္စုိး မိန္းမေျပာသြားတဲ့ ဇာတ္လမ္း ေလးကို နားေထာင္ၾကည့္လုိက္ရေအာင္ -------
ကိုျမင့္စိုးသည္ အစိုးရအမႈထမ္းတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ဌာနတစ္ခုတြင္ အႀကီးအကဲဦးစီးအရာရွိ ျဖစ္ပါ သည္။ သူသည ၄င္းဌာနတြင္ လုပ္သက္ အႏွစ္(၃၀)ခန္႔ရွိၿပီး၊ ကိုယ့္က်င့္တရားေကာင္းသူ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ၄င္းလက္ေအာက္မွ အရာရွိတစ္ဦးႏွင့္အဖြဲ႕သားမ်ားသည္ ဥပေဒႏွင့္ မလြတ္ကင္းေသာ ကိစၥတစ္ခုကိုျပဳလုပ္ရန္ ကိုျမင့္စိုးအား တိုင္ပင္ရာ ကိုျမင့္စိုးသည္ ထိုကိစၥကို လံုး၀ လက္မခံခဲ့ပါ။ ထိုအခါ၄င္းအဖြဲ႕သည္ ကိုျမင့္စိုးမသိေအာင္ ၄င္းတို႔ဘာသာ ထိုကိစၥကို တိတ္တဆိတ္ ဖန္တီးလိုက္ၾကသည္။ (မၾကာပါ) မေကာင္းမႈဟူသမွ်သည္ စိတ္ကြယ္ရာမရွိဆိုသည့္အတိုင္း သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားမွ ၀င္ေရာက္စစ္ေဆးမႈျပဳလုပ္ရာ ကိုျမင့္စိုးအပါအ၀င္ အေပါင္းအပါ(၁၀)ဦး ခန္႔အား မသၤာဖြယ္ရာေတြ႕ရွိရ၍ ေခတၱေခၚယူထိန္းသိမ္းခဲ့၏။
တရားေသာသူကို တရားကေစာင့္ေရွာက္၏ ဆိုသည့္ ဗုဒၶ၏ ဓမၼတရားေတာ္သည္ လြန္စြာမွ မွန္ကန္ပါသည္။ က်န္လူအားလံုး ဥပေဒအရ အေရးယူခံခဲ့ရ၍ ကိုျမင့္စိုးတစ္ေယာက္ အမႈမွလြတ္ကင္း ေစခဲ့သည္။
` ကြ်န္ေတာ္အေနနဲ႔ကေတာ့ သင္တန္းသားမ်ားအားလံုးကို ေျပာခ်င္တာက ကိုျမင့္စိုးရဲ႕ အျဖစ္ အပ်က္ကိုၾကည့္ရင္ သူလာတြက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ သူ႔ေမြးနံက တနဂၤေႏြတိုင္ရဲ႕ စတုရန္းမွာ ဒါေပမဲ့ လာတြက္တဲ့ သူရဲ႕ န၀င္းလကၡဏာကိုၾကည့္ၿပီး သူ႕ကို န၀င္းသမားအေနနဲ႕ ေဟာလိုက္သည္တာပဲ။
ထိုအခါ (၂၀၀၄)ခုႏွစ္ ဆရာျဖစ္သင္တန္းကို ေအာင္၀င္းမွ -----
``ကြ်န္ေတာ္တစ္ခုေမးပါရေစဆရာ´´
`` ေမးပါ ကိုေအာင္၀င္း --- ေမးလို႔ရပါတယ္၊ ဒီသင္တန္းက အဆင့္ျမင့္သင္တန္းပါ၊ မရွင္းတာ ရွိရင္လည္းတစ္ခါတည္း ေမးလို႔ရပါတယ္´´
`` ဆရာ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွာ ကာယကံရွင္ ကိုျမင့္စိုး ေမြးနံက တနဂၤေႏြတိုင္မ်ာ (စတုရန္း) ေရာက္ေနေပမယ့္ ကိုယ္စားလွယ္သူ႔အမ်ိဳးသမီး ေမြးနံက (န၀င္း) ေရာက္ေနလို႔ ျပန္လြတ္မယ္လို႔ ေဟာကြက္ ထုတ္လုိက္သလားလို႔ပါ´´
`` အဲဒါက အေျခခံအယူအဆပါ၊ အေရးႀကီးတာက ကိုယ္စားလွယ္လာေမးတဲ့ သူ႔အမ်ိဳးသမီးရဲ႕ လကၡဏာပဲ၊ ကာယကံရွင္ကိုမွ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က မျမင္ရတာ၊ ျမင္ရသူကိုပဲ အဓိကၾကည့္ရမယ္၊ လာေမး တဲ့ သူရဲ႕ပံုစံက (န၀င္း) လကၡဏာေလဗ်ာ၊ (ခိုက္)မွာရွိတဲ့ (စေန) ပရိယာယ္၊ မာန္မာနမရွိုတာ၊ သူတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္လံုးရဲ႕ ေမြးနံေတြ၊ အေရာင္ေတြ ဘာမွမၾကည့္လည္း မူလတိုင္ရဲ႕ (ပရမတ္) တရားက န၀င္းလကၡဏာပဲ၊ တိုင္ရဲ႕မူလက တရားအမႈတိုင္၊ ဒီအခ်ိန္မွာ (န၀င္း)ဟိတ္ အျပည့္ရွိေနရင္ အမႈအခင္း ျဖစ္ေနလည္း ျပန္လြတ္မွာပဲ၊ အဲလုိပဲေဟာရမွာ------
၅ (မာန္မာနမရွိ)န၀င္းလကၡဏာ
၀ (မာန္မာနႀကီး) ခိုက္လကၡဏာ
ကြ်ႏု္ပ္မွ ထိုသို႔ ရွင္းျပလိုက္ေသာအခါ (၂၀၀၂) ခုႏွစ္ ဆရာျဖစ္သင္တန္းဆင္း ဒုရဲအုပ္ဦးေ႒း၀င္း မွာ တစ္စံုတစ္ခုကိုေျပာရန္ ဟန္ျပင္လိုက္သည္။
`` ဆရာဦးေ႒း၀င္း ေမးစရာရွိလို႔လား´´
`` ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာ --- ဆရာေျပာသလိုဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က တိုင္ရဲ႕ပညတ္နဲ႕ပရမတ္မွာ (ပရမတ္) တရားကို ဦးစားေပးၾကည့္ ရမွာေပါ့´´
`` ဟုတ္တယ္ ဦးေ႒း၀င္း၊ တိုင္တစ္တုိင္မွာ ပညတ္နဲ႕ ပရမတ္ႏွစ္ခုလံုးတြဲေနတယ္၊ ပထမ ဦးဆံုတုိင္ရဲ႕ ပရမတ္သေဘာကို အရင္ၾကည့္ရမယ္၊ စင္ၾကယ္ၿပီဆိုေတာ့မွ ပညတ္ေတြကို လိုက္ၾကည့္ ရမယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ သူရဇၨတိုင္ကို ေလ့လာလိုက္ၾကရေအာင္ ----´´
၁ (သူရဇၨတိုင္)
၀ (မာန္မာန၊ ေလာဘ၊ ထင္ေပၚမႈ) (အမႈ)
သူရဇၨ (တိုင္) (သို႔) တရားအမႈ (တုိင္)
`` ဒီတိုင္ရဲ႕ မူလသေဘာက တရားနဲ႕ အမႈအားၿပိဳင္ေနတာပဲ၊ ေမြးနံတုိ႕၊ အေရာင္တို႔ အေပၚေရာက္တာ ေအာက္ေရာက္တာ အေရးအႀကီးဘူး၊ အဲဒါေတြက ပညတ္ပဲ၊ ၿဂိဳလ္ရဲ႕သတၱိေတြ၊ အားေတြလည္း ပညတ္ေတြပဲ။
၅ (န၀င္း)
၀ (ခုိက္)
အတိအက်ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ေမြးနံအေပၚမွာရွိၿပီး (န၀င္း) လကၡဏာမရွိရင္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လာတဲ့သူ (ခုိက္)ပဲ၊ ေမြးနံေအာက္ေရာက္ေပမယ့္လည္း (န၀င္း) လကၡဏာရွိရင္ (န၀င္း)ပဲ၊ အဲဒါတုိင္ တစ္တုိင္ရဲ႕ ပရမတ္တရားပဲ။
ဥပမာဗ်ာ --- ၊ တုိင္ရဲ႕ အညြန္႕မွာ ေငြရွိေနတယ္၊ (တနလၤာနံ) ပညတ္ေပါ့။ အဲဒီဟာကုိ ေငြရမယ္ လုိ႕  သြားမေဟာနဲ႕၊ မွားသြားမယ္၊ သူ႕ပုံသ႑ာန္နဲ႕ ေျပာတဲ့စကားကုိ နားေထာင္လုိက္ဦး၊ သူကေျပာမယ္၊ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ေငြသာရမယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိလုပ္ငန္းမ်ဳိးမဆုိ လုပ္ရဲတယ္လုိ႕၊ ေဟာ  --- ၾကည့္စမ္းေျပာလုိက္တဲ့စကား၊ တုိင္ရဲ႕ခိုက္မွာရွိတဲ့ (စေန) ပရိယာယ္ေတြ။ စေနၿဂိဳလ္ရဲ႕ ပရိယာယ္က (ေလာဘ၊ ထင္ေပၚမႈ) အဲဒါဆုိ သူလုိခ်င္တဲ့အညြန္႕က စီးပြားျဖစ္ရင္ေအာင္ အမႈအခင္းျဖစ္လုိ႕ ျပန္ကုန္ လိ့မ္မယ္၊ သူရာတဲ့ေငြကုိ သူမသုံးရဘူး၊ သူ႕ေမြးနံက (န၀င္း)မွာ ရွိတဲ့ ၾကာသပေတးသားျဖစ္ပေစဦး။ (ခုိက္) စကားေျပာတဲ့သူဟာ (ခိုက္) သမားပဲလုိ႕ ပုံသမွတ္ထားရမည္။
သင္တန္းသားေတြအားလုံး ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာ ရွင္းရဲ႕လား မသိဘူး ''
''ရွင္းပါတယ္ ဆရာ'' (သင္တန္းသားမ်ားအားလုံးရဲ႕ အသံ)
''ရွင္းတယ္ဆုိရင္ ဒီေန႕ေတာ့ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ နားလုိက္ၾကရေအာင္၊ အခ်ိန္ကလည္း တစ္နာရီခြဲ ျပည့္သြားၿပီ၊ ေနာက္ရက္ၾကမွ ခုိက္နဲ႕ န၀င္းအခ်ိန္ တုိင္နဲ႕ေန႕တုိင္ ဆက္စပ္ၿပီး၊ ေဟာကြက္ထုတ္တဲ့ အေၾကာင္းကုိ ထပ္ရွင္းျပဦးမယ္''
ကြ်ႏု္ပ္သည္ သင္တန္းခန္းမအတြင္းမွ ထြက္ခြာသြားေသာ သင္တန္းသားမ်ားအား မ်က္စိတစ္ဆုံး လိုက္ၾကည့္ရင္း စိတ္ထဲမွေန၍ ''ေၾသာ္ --- ေလာကႀကီးမွာ အမွန္တရားကုိ ရွာေဖြေနသူအားလုံး အမွန္ကုိ ျမင္၍ 
အျမင္မွန္ရၾကပါေစလုိ႕ 
-


No comments:

Post a Comment